Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter-missers

(AU) Het is een jaar geleden dat de Australische luchtvaartmaatschappij Quantas uit de bocht vloog met de Twitter-actie #Quantasluxury. De…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

‘De Hindenburg van de sociale media’ twittert over de actie"> . Wat een goede marketingstrategie leek, werd een legendarische sociale media nachtmerrie.

related partner content for mobile comes here

Slechte timing is een belangrijke factor in Twitter-missers, zegt Jim Coleman, directeur We Are Social, in The Drum. Vliegmaatschappij Quantas vroeg ten tijde van personeelsonrust en stakingen het publiek om hun ‘meest luxe reiservaring’ te delen via Twitter. De reacties varieerden van cynisch tot vijandig.

De hashtag is inmiddels spreekwoordelijk geworden voor wat mis kan gaan voor merken op Twitter. Zoals gebrek aan zelfkritiek. McDonald’s nodigt met mensen uit hun fastfoodervaringen te delen. Een merk dat al jaren onder vuur ligt van critici moet wel heel naïef zijn om te denken dat hier louter positieve verhalen uit komen. De hashtag werd dan ook gretig aangegrepen om eens flink vuil te spuiten over de hamburgericoon.

En soms is succes juist de reden voor een ‘fail’. , een nationale 24-uurs online uitverkoop in Australië, werd een soort retail Project X. Het nieuws over de aanstaande koopjes zo vlak voor de feestmaand ging als een lopend vuurtje over de sociale media. Toen de verkoop los zou gaan, crashte de site: te veel bezoekers. De door de marketeers in het leven geroepen hashtag werd gretig gebruikt om het ongenoegen te spuien. ‘Ik heb inderdaad een fortuin bespaard’ zeg ‘door niks te kunnen kopen.’

bron:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in