Overslaan en naar de inhoud gaan

TV nog lang niet verdrongen

Het internetgebruik neemt toe, onvermijdelijk ten koste van het tv-kijken, maar het duurt nog even voordat deze twee media echt met elkaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het onderzoek TGO Europa Internet 2000 van BMRB zijn 65.000 Britse, Franse, Duitse en Spaanse volwassenen onderzocht op mediagebruik. Ruim 13.000 van hen waren ook internetgebruikers. Wat betreft de verhouding tv-internet komt duidelijk naar voren dat de oude tv-gebruikspatronen nog zeer levend zijn. Tot een uur of twee à drie ’s middags gaat het gebruik van televisie en internet ongeveer gelijk op, daarna vervijfvoudigt het gebruik van tv terwijl het internetgebruik iets afneemt. Na middernacht komen de media weer bij elkaar. Overigens blijkt uit BMRB’s gegevens dat het internetgebruik blijft groeien. Italië, dat met een inhaalslag bezig is, spande vorig jaar de kroon met een groei van 72%. De belangrijkste factoren die het internetgebruik beïnvloeden: gratis internettoegang, lagere telefoontarieven, aanwezigheid van pc’s in scholen, internettoegang op de werkplek, privé-bezit van een pc, opleidingsniveau.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in