TV nog lang niet verdrongen


In het onderzoek TGO Europa Internet 2000 van BMRB zijn 65.000 Britse, Franse, Duitse en Spaanse volwassenen onderzocht op mediagebruik. Ruim 13.000 van hen waren ook internetgebruikers. Wat betreft de verhouding tv-internet komt duidelijk naar voren dat de oude tv-gebruikspatronen nog zeer levend zijn. Tot een uur of twee à drie ’s middags gaat het gebruik van televisie en internet ongeveer gelijk op, daarna vervijfvoudigt het gebruik van tv terwijl het internetgebruik iets afneemt. Na middernacht komen de media weer bij elkaar. Overigens blijkt uit BMRB’s gegevens dat het internetgebruik blijft groeien. Italië, dat met een inhaalslag bezig is, spande vorig jaar de kroon met een groei van 72%. De belangrijkste factoren die het internetgebruik beïnvloeden: gratis internettoegang, lagere telefoontarieven, aanwezigheid van pc’s in scholen, internettoegang op de werkplek, privé-bezit van een pc, opleidingsniveau.
<#FONT SIZE=1>Bron: marketing week<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid