Overslaan en naar de inhoud gaan

Supermarkten zien omzet stijgen

Nederlandse supermarkten hebben in augustus bijna 4 procent meer omzet geboekt dan een jaar eerder.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeksbureau GfK. De opbrengsten van de supermarkten stegen tot 3,1 miljard euro, tegen 2,9 miljard euro een jaar eerder. In de eerste 8 maanden van dit jaar nam de omzet met 2,5 procent toe tot 21,5 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

De supermarkten verwelkomden 1,5 procent meer klanten, die per bezoek gemiddeld 2,3 procent meer uitgaven dan in augustus 2010. Het gemiddelde bedrag per kassabon kwam daardoor uit op 21,03 euro.

Consumenten maakten bij een op de zes aankopen gebruik van een actie. Vooral wasmiddelen, luiers, bier en koffie werden veel in aanbieding verkocht.

GfK concludeerde verder, in navolging van het Centraal Bureau voor de Statistiek, dat het consumentenvertrouwen in Nederland in de afgelopen 6 maanden sterk is gedaald. Het vertrouwen is vooral aan de randen van Nederland laag, maar daalde volgens de onderzoekers ook sterk in de Rijnmond en in Brabant.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in