Overslaan en naar de inhoud gaan

Sponsors Oranje wachten af

De tegenvallende resultaten van het Nederlands elftal leiden vooralsnog niet tot paniek bij de sponsors.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hoewel het Algemeen Dagblad meldt dat de sponsors nerveus worden, lijkt dat wel mee te vallen. Al is een definitieve uitschakeling nog niet aan de orde, het sportmerk Nike neemt daar alvast wel een voorschot op. ‘Als je een langlopend contract hebt moet je tegenslagen incalculeren’, zegt Hans Faber van Nike tegen het AD. Net als de andere sponsors blijft ook Nike Oranje financieel steunen. ‘We vinden nog steeds dat het Nederlands elftal aantrekkelijk voetbalt. Daar willen we ons graag mee associëren.’ Woordvoerder Karin Willems van Heineken meldt de krant dat de bierbrouwer al scripts klaar heeft voor commercials rond het EK. ‘Maar misschien moeten we die weggooien.’

related partner content for mobile comes here

De Staatsloterij zoekt de associatie met het Oranje-gevoel. ‘Daarom zou het heel jammer zijn als Nederland voor de tweede keer verstek laat gaan op een groot toernooi’, zegt commercieel directeur Pim Bomans. Toch zou uitschakeling geen afbreuk doen aan het Oranje-gevoel. ‘Nederland is dan teleurgesteld, maar dan vooral vanwege ons warme gevoel voor datzelfde Oranje.’

Het missen van de eerste plaats in de kwalificatiegroep heeft volgens Bomans ook een mogelijk voordeel: ‘Als Nederland er in november alsnog in slaagt zich te plaatsen, is er een maximale publiciteit voor Oranje geweest.’ Alleen bij hoofdsponsor Nationale Nederlandse heerst grenzeloos optimisme. ‘We hebben nog een kans’, zegt Calien Willems namens de verzekeraar, doelend op de extra ronde die Oranje in november moet spelen. En: ‘Ons sponsorcontract loopt nog tot het WK van 2006. Daar houden we ons aan, wat er ook gebeurt.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in