Overslaan en naar de inhoud gaan

Snapchat heeft grootste profielbereik in groep 13-24

Happening en 9Gag staan 2 en 3.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de online bereikcijfers in april, mei en juni 2015, gepubliceerd door GfK DAM (Digital Audience Measurement, 13+ en alle platformen). GfK heeft een uitsplitsing gemaakt gemaakt naar merken die specifiek voor jongeren zijn (13 t/m 24 jaar). Het gaat om het resultaattype ‘Profielbereik’. Dit resultaat geeft weer welk gedeelte van het totale bereik behaald is onder de doelgroep 13-24 jarigen, als weekgemiddelde binnen de weken in april, mei en juni.

Het merk met het hoogste profielbereik onder 13-24 jarigen is Snapchat: 79 procent van het totale weekbereik van dit merk wordt binnen deze doelgroep behaald. Happening volgt met 75,8, 9Gag heeft 64,2 procent. In de top-10 staan onder meer ook Tumblr, Dumpert en Netflix.
.

Bereik in juni
In de bereikstop-50 juni van een commerciële toplijst van merken die advertentieruimte bieden, valt de Facebook Messenger uit de top-10 en stijgt WhatsApp Messenger ten koste van Marktplaats. Buienradar heeft nu ook een plek in de top-10.

.

Adformatie publiceert vanaf nu maandelijks de online bereikstop-50 GfK DAM. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in