Overslaan en naar de inhoud gaan

Slechts 7 procent van de branded content wordt gedeeld op sociale media

Meeste merkencontent niet interessant genoeg
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Social content analytics-bedrijf Shareablee publiceerde de in Journal of Advertising Research. Het bedrijf analyseerde merkencontent op social media in een poging te achterhalen waarom content wordt gedeeld.

Dat was makkelijker gezegd dan gedaan. Van januari tot oktober 2015 publiceerden Amerikaanse merken 35 miljoen posts op Facebook, Twitter en Instagram. Dat leverde 65 miljard acties op van consumenten op die sociale kanalen, zoals het geven van reacties, dalen en re-tweets. Het percentage gedeelde content viel echter vies tegen: 7 procent. En laat dat delen nu noodzakelijk zijn om brand equity op te bouwen.

related partner content for mobile comes here

Daarnaast analyseerde het bedrijf 2000 meest-gedeelde Facebook-posts, 12 maanden lang, en deed onderzoek onder 10.000 social media-gebruikers. Het bedrijf concludeert dat merken nog eens een keertje goed moeten nadenken over hun aanpak. Met name over de manier waarop merken en uitgevers omgaan met design en planning van hun branded content.

Twee belangrijke psychologische drivers naar aanleiding van deze analyse:

  • Vrouwen delen vooral nuttige content. Content die de deler intelligent laat overkomen naar anderen toe.
  • Bij mannen is humor de belangrijkste driver van social currency.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in