Overslaan en naar de inhoud gaan

Beste jaar ooit Discovery Networks Benelux door forse investeringen

In Nederland eindigde de zendergroep in 2015 op een marktaandeel van 6,4 procent (20-49).
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Dat 2015 het meest succesvolle jaar tot nu toe voor Discovery Networks Benelux was, kwam door flinke investeringen in de zendergroep, zegt Alco de Jong, Country Manager Discovery Networks Benelux. ‘De aankoop van verschillende lokale rechten voor de sportzender Eurosport, de lancering van de vrouwenzender TLC in Vlaanderen en meerdere lokale producties die zijn ontwikkeld en uitgezonden, zorgen voor dit succes.

In Nederland kwam het marktaandeel uit op 6,4 (20-49) en in Vlaanderen op 3,0 procent (18-44). Met name Eurosport maakt een grote groei door, zegt De Jong. ‘In de afgelopen zes maanden heeft Eurosport in Nederland elke maand beter gescoord dan in 2014 binnen de doelgroep Man 20-49 en ten opzichte van 2014 is Eurosport met 16 procent gegroeid.’ Onder meer de Moto GP finale race in Spanje en de exclusieve uitzendrechten van Wimbledon droegen hier aan bij.

‘We hebben heel bewust gekozen om te investeren in een sportzender, vanwege de live evenementen en zien dit direct terug in onze resultaten. Komend jaar continueren we onze focus op de aankoop van nog meer lokale rechten voor Eurosport en verhogen we het aantal lokale producties voor TLC in de Benelux. Verder heeft de Eurosport Player een duidelijke positie als sport OTT- product in de markt en lanceren we dit jaar ook Dplay.’

related partner content for mobile comes here

TLC
TLC is sinds 30 maart 2015 ook te ontvangen in de Vlaamse huiskamers en heeft voor groei gezorgd van het marktaandeel in Vlaanderen. In de commerciële doelgroep 18-44 is Discovery Networks Vlaanderen van 2 (2014) naar 3 procent marktaandeel (2015) gestegen.

Lokale producties
Zowel Discovery Channel als TLC hebben verschillende nieuwe lokale producties ontwikkeld en uitgezonden. In Nederland zijn dit voor TLC de documentaire ‘Linda Ontdekt… Sex en Escorts’ met Linda Hakenboom en de documentaire en serie over het transgenderkoppel ‘Louisa & Rosanna’. Voor Discovery Channel was dit ‘Wildlife Conservation’ met Laurens de Groot en voor Vlaanderen ‘You Have Been Warned’ met Maxime de Winne.

BrandDeli
Discovery werkte voor het eerst een vol jaar samen met BrandDeli voor sales. BrandDeli meldde eerder 50 procent te zijn gegroeid in inkomen (revenu).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in