Slechte adem, nu mond-tot-mond verspreid
OraBrush, een Amerikaans bedrijf, verkoopt tongreinigers, die slechte adem voorkomen en verhelpen. Ze is er in geslaagd om een grappig filmpje te maken, dat sinds september 2009 al meer dan 8 miljoen keer is bekeken. In het filmpje vertelt de 'dokter' van OraBrush, Dr. Bob, op een originele en grappige manier hoe slechte adem is te detecteren en wat de remedie hier voor is. Hierbij wordt onder andere een vieze spons gebruikt als metafoor voor een tong vol bacteriën.
De viral marketing-actie bestaat uit meer dan alleen het filmpje. Aan het eind van het filmpje wordt namelijk verwezen naar de website. Op deze site kun je het product onder twee voorwaarden gratis bestellen om het uit te proberen. De eerste voorwaarde is dat je het product deelt via Twitter (al meer dan 7.000 mensen gingen je voor) of via Facebook (al 51.000 keer gedeeld). De tweede voorwaarde is dat je volger wordt via Twitter (al 1.318 followers) of fan wordt op Facebook (al 200.000 fans). Daarnaast zijn er filmpjes verzameld, waarin gebruikers hun ervaringen delen. Ook al is de OraBrush ook in Europa verkrijgbaar, is het merk vooral in de VS populair. Bizar dat OraBrush in Nederland (nog) niet bekend is.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaEen beetje rondkijken op Youtube en je ziet de hype omtrent OraBrush. Naast de normale versie heeft OraBrush ook een kerst-versie uitgebracht. Deze is sinds november 2009 al meer dan 2 miljoen keer bekeken. Ook zie je de vele home-made varianten van Orabrush gebruikers en fans. Be kissable for New Years bijvoorbeeld is sinds december 2009 meer dan een half miljoen keer bekeken.
Nooit gedacht dat slechte adem zoveel stof kon doen opwaaien...
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid