Overslaan en naar de inhoud gaan

Samenwerking Opta en Stichting Infofilter

Telecomwaakhond Opta en Stichting Infofilter hebben een samenwerkingsprotocol gesloten waarmee Opta de wettelijke regels rond telemarketing…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

is per 1 oktober door het ministerie van Economische Zaken aangewezen als de beheerder van het wettelijk Register voor een periode van drie jaar. Het is verboden om consumenten telefonisch te benaderen die staan ingeschreven in het Bel-me-niet Register.

related partner content for mobile comes here

Telemarketeers moeten daarom voordat zij consumenten bellen, contact opnemen met de beheerder van het Bel-me-niet Register. Vervolgens moeten zij de telefoonnummers die ingeschreven staan bij het register (laten) verwijderen uit hun eigen belbestand.

Dit opgeschoonde bestand mag een telemarketeer vier weken gebruiken, waarna hij zijn belbestand opnieuw moet (laten) opschonen. Opta gebruikt informatie van de beheerder om te kunnen onderzoeken of bedrijven zich aan de regels rond telemarketing houden. Zo moet de beheerder binnen één werkdag voldoen aan informatieverzoeken van Opta. Daarnaast krijgt de toezichthouder directe (online) toegang tot het register. Klachten die de beheerder ontvangt van consumenten over telemarketing geeft hij door aan Opta.

Ook is er regelmatig overleg over de werking van het register, communicatie over het register en eventuele signalen over misstanden in de telemarketingbranche.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in