
Tussen 25 april en 29 mei hebben de onderzoekers enquêtes gehouden onder ruim 20.000 bezoekers van politieke websites. Het blijkt dat deze sites vooral succesvol zijn in het bereiken van jongeren, een groep die normaal minder politiek actief is maar wel vaker internet gebruikt.
De sites worden vooral gebruikt om snel actuele informatie te krijgen over partijstandpunten en over de verkiezingscampagne. Minder populair zijn online-discussies. Ook van de mogelijkheid tot e-mailcontact met partijen of politici wordt relatief weinig gebruikgemaakt.
Vacatures
(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWMarketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeUit het onderzoek blijkt verder dat in de week voor de Tweede-Kamerverkiezing de websites van Nederlandse politieke partijen meer dan een miljoen maal zijn gezocht. Dat is ruim dertig keer zo veel als bij de verkiezingen van 1998.
Bron: Het Financieele Dagblad
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee