Overslaan en naar de inhoud gaan

H&M gaat tv-commercials testen

De Zweedse kledingretailer Hennes & Mauritz gaat voor het eerst in zijn geschieden tv-commercials inzetten. Eerder werd het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

AdAgeGlobal meldt voorts dat H&M via de commercials ook afstapt van het exclusieve gebruik van supermodels in de reclame. In de commercials, die worden getest op televisie in Zweden en Duitsland, spelen ‘gewone’ mensen een rol, evenals de winkels. Dat zijn H&M’s twee grootste markten. Niet bekend is of de commercials ook te zijner tijd in Nederland zullen worden vertoond. De filmpjes zijn gemaakt door het in-house bureau The Red Room van H&M. Dit bureau kreeg vorig jaar het hele creatieve account in de mik geschoven.

related partner content for mobile comes here

Jorgen Andersson, marketingdirecteur bij H&M in Stockholm, zegt: ‘We gebruiken gewone mensen in de filmpjes, wat niet eerder mogelijk was met onze print- en postercampagne. Met de commercials kunnen we voor de eerste keer een verhaaltje vertellen en we zetten gewone mensen in om te laten zien dat H&M er is voor iedereen, jong en oud, man en vrouw, en dat het niet uitmaakt hoe je je wilt kleden.’

Het media-account wordt behandeld door WPP-dochter Mediaedge:cia, zo meldt AdAgeGlobal.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in