Overslaan en naar de inhoud gaan

Danone, Nestlé en Unilever stappen in duurzame landbouw

De voedingsbedrijven Danone, Nestlé en Unilever zijn samen het Sustainable Agriculture Initiative (SAI) begonnen. Het SAI is een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens de betrokken partijen hebben andere foodbedrijven al interesse getoond om deel te nemen en staat SAI ook open voor ieder voedingsmiddelenbedrijf dat een rol wil spelen in het vergroten van duurzame landbouw.

related partner content for mobile comes here

Volgens de SAI is duurzame landbouw de enige oplossing om de groeiende angst bij consumenten te bezweren en de leefomgeving te beschermen.
Het doel van de samenwerking is het ondersteunen van onderzoek naar en invoering van international geaccepteerde principes van duurzame landbouw door kennis te delen met alle betrokken partijen in de voedingsketen. SAI wil onderzoek op dit terrein ondersteunen. Ook moeten opinieleiders op de hoogte gebracht worden van de ‘best agricultural practices’ op dit terrein.

De drie founding partners zijn al een aantal projecten begonnen op het gebied van duurzame landbouw. Zo heeft Unilever een aantal projecten lopen op zijn theeplantages in Kenia en de palmolieplantages in Maleisië.
‘Consumenten zijn vandaag de dag erg bezorgd over het milieu en over de manier waarop voedsel wordt geproduceerd’, zegt Jeroen Borderwijk, president van SAI en
senior vice president supply chain excellence programme van Unilever. ‘Duurzame landbouw geeft een antwoord op deze uitdagingen door rekening te houden met economische, sociale én milieu-factoren.’

Meer informatie is op te krijgen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in