Overslaan en naar de inhoud gaan

Vivendi doet deel uitgeeftak weg

Het Franse mediaconcern Vivendi Universal wil het Europese en Latijns Amerikaanse deel van zijn uitgeeftak Vivendi Universal Publishing…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vivendi meldde woensdag dat het daarover onderhandelingen voert met Lagardere. Hachette, dat vorig jaar een omzet van 846 miljoen euro had, is onderdeel van Lagardere Media en de tweede uitgever van het land. De grootste is Vivendi Universal Publishing, dat in 2001 4,7 miljard euro omzette. Lagardere wil de aan te kopen onderdelen eerst onderbrengen bij de bank Natexis Banque Populaires. Als de transactie wordt goedgekeurd door de betrokken mededingingsautoriteiten, krijgen ze een plaats in de uitgeefdivisie van het concern.

related partner content for mobile comes here

Vivendi is van plan om zijn Amerikaanse uitgeefdivisie Houghton Mifflin apart te verkopen. Deze uitgever van schoolboeken is een van de parels binnen VUP. Vivendi heeft het geld hard nodig om schulden af te lossen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in