
De doelgroep van de campagne zijn jongeren in de leeftijd van 14 tot 18 jaar. VROM heeft twee doelen met de campagne. Enerzijds wil VROM meer inzicht in de belevingswereld van jongeren ten aanzien van het thema leefomgeving. Anderzijds wil VROM dat jongeren zich meer bewust worden van hun leefomgeving, de keuzes die ze hebben en de consequenties van hun handelen.
VROM richt zich met deze campagne bewust niet op de bovengemiddeld geïnteresseerde jongeren (zogenaamde politici in de dop), maar op de ‘doorsnee’-jongeren. ‘De oplossing moeten dan ook niet worden gezocht in termen van jeugdparticipatie of jongerenraden’, aldus Jos Verveen, account director van Keesie. ‘Aan de andere kant weten we ook dat jongeren in deze leeftijdsgroep zich vrij weinig aantrekken van boodschappen die via de traditionele media op hen worden afgevuurd door een autoriteit, of dat nu de overheid is of een bepaald merk. We hebben samen met VROM dan ook bewust naar alternatieven wegen en middelen gezocht.’
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROS(Marketing-) en Communicatiemanager
Hanab Energy SolutionsAdviseur arbeidsmarkt RDW Toezicht en Beoordeling
RDWOp dit moment worden de voorbereidingen voor de campagne getroffen. De campagne gaat lopen in de eerste maanden van 2003.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee