Overslaan en naar de inhoud gaan

Keesie geeft invulling aan jongerencampagne VROM

Het ministerie van VROM wil invulling geven aan een bewustwordingscampagne gericht op jongeren en schreef hiertoe een bureaucompetitie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De doelgroep van de campagne zijn jongeren in de leeftijd van 14 tot 18 jaar. VROM heeft twee doelen met de campagne. Enerzijds wil VROM meer inzicht in de belevingswereld van jongeren ten aanzien van het thema leefomgeving. Anderzijds wil VROM dat jongeren zich meer bewust worden van hun leefomgeving, de keuzes die ze hebben en de consequenties van hun handelen.

VROM richt zich met deze campagne bewust niet op de bovengemiddeld geïnteresseerde jongeren (zogenaamde politici in de dop), maar op de ‘doorsnee’-jongeren. ‘De oplossing moeten dan ook niet worden gezocht in termen van jeugdparticipatie of jongerenraden’, aldus Jos Verveen, account director van Keesie. ‘Aan de andere kant weten we ook dat jongeren in deze leeftijdsgroep zich vrij weinig aantrekken van boodschappen die via de traditionele media op hen worden afgevuurd door een autoriteit, of dat nu de overheid is of een bepaald merk. We hebben samen met VROM dan ook bewust naar alternatieven wegen en middelen gezocht.’

Op dit moment worden de voorbereidingen voor de campagne getroffen. De campagne gaat lopen in de eerste maanden van 2003.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in