'Onzekere toekomst voor mobiele tv'


Dit is een van de voorspellingen uit de TMT Dutch Predictions 2009 van Deloitte, die woensdag in Amsterdam gepresenteerd worden. Met dit jaarlijks initiatief geeft Deloitte haar toekomstvisie op ontwikkelingen en trends binnen de technologie-, media- en telecombranche (de TMT).
'Door de economische crisis en het gebrek aan krediet focussen bedrijven zich op cash. Hierdoor wordt het minder waarschijnlijk dat investeringen in uitzendsystemen zoals DVB-H en TDtv worden doorgezet', zegt Anton Sandler, industry leader TMT bij Deloitte. 'Ook zorgt teruglopende omzet in de mediasector voor meer terughoudendheid om te experimenteren met nieuwe media zoals mobiele televisie.'
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBovendien zorgt minder vertrouwen in de economie ervoor dat consumenten minder interesse hebben extra abonnementsgelden aan hun mobiele telefoon te spenderen, aldus Sandler. 'Adverteerders, die mobiele media over het algemeen nog als een experimenteel medium zien, richten zich waarschijnlijk op media waar ze in het verleden succes mee hebben behaald.'
Daar komt nog bij dat mobiele televisie internationaal een teleurstellend 2008 heeft gehad. Belangrijke sportevenementen, die als katalysator hadden moeten dienen voor de adoptie van nieuwe media, zijn afgelopen jaar niet in staat gebleken mobiele tv internationaal te laten doorbreken. Uit eerder onderzoek van Deloitte blijkt dat in november 2008 1 pct van de Nederlanders gebruik maakte van mobiele tv. In februari dit jaar is dit percentage niet of nauwelijks gestegen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid