Overslaan en naar de inhoud gaan

'Onzekere toekomst voor mobiele tv'

Voortdurende economische tegenwind in 2009 maakt de toekomst van mobiele tv extra onzeker.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit is een van de voorspellingen uit de TMT Dutch Predictions 2009 van Deloitte, die woensdag in Amsterdam gepresenteerd worden. Met dit jaarlijks initiatief geeft Deloitte haar toekomstvisie op ontwikkelingen en trends binnen de technologie-, media- en telecombranche (de TMT).

related partner content for mobile comes here

'Door de economische crisis en het gebrek aan krediet focussen bedrijven zich op cash. Hierdoor wordt het minder waarschijnlijk dat investeringen in uitzendsystemen zoals DVB-H en TDtv worden doorgezet', zegt Anton Sandler, industry leader TMT bij Deloitte. 'Ook zorgt teruglopende omzet in de mediasector voor meer terughoudendheid om te experimenteren met nieuwe media zoals mobiele televisie.'

Bovendien zorgt minder vertrouwen in de economie ervoor dat consumenten minder interesse hebben extra abonnementsgelden aan hun mobiele telefoon te spenderen, aldus Sandler. 'Adverteerders, die mobiele media over het algemeen nog als een experimenteel medium zien, richten zich waarschijnlijk op media waar ze in het verleden succes mee hebben behaald.'

Daar komt nog bij dat mobiele televisie internationaal een teleurstellend 2008 heeft gehad. Belangrijke sportevenementen, die als katalysator hadden moeten dienen voor de adoptie van nieuwe media, zijn afgelopen jaar niet in staat gebleken mobiele tv internationaal te laten doorbreken. Uit eerder onderzoek van Deloitte blijkt dat in november 2008 1 pct van de Nederlanders gebruik maakte van mobiele tv. In februari dit jaar is dit percentage niet of nauwelijks gestegen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in