Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek: Telegraaf commercial is duidelijk en geloofwaardig

Campagne Rapport: onderzoeksbureau MeMo² meet wat Nederlandse kijkers vinden van commercials
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

In de commercial van (bureau: Etcetera) wil de krant laten zien waar het merk de voor staat. &;Hoe we nieuws vergaren, brengen en duiden. Via woord en beeld. Vanuit het hart van de samenleving en recht vanuit ons hart.&;

related partner content for mobile comes here

Die boodschap is duidelijk, vindt 65% van de Nederlandse kijkers. Onderzoekers van bureau MeMo² hielden een representatieve steekproef onder Nederlanders ouder dan 18 jaar. Daaruit blijkt dat twee derde van alle tv-kijkers de commercial goed bij De Telegraaf vindt passen.

Niet leuk, wel geloofwaardig

‘De krant zet kort en bondig neer waar het merk voor staat. Krachtig!’ vindt een van respondenten. Slechts 30% vindt de reclame ‘leuk om naar te kijken’. ‘Dat komt door de drukke beelden en de vrij negatieve onderwerpen’, licht onderzoeker Charlotte Nagtegaal toe.

Een gezellig filmpje uitzenden, dat was ook niet de bedoeling van De Telegraaf. De krant wil vooral laten zien waar het voor staat en dat lukt. Nagtegaal: ‘De eerlijke, objectieve beelden zorgen voor een hoge mate van geloofwaardigheid.’

Over het onderzoek

De steekproef van het onderzoek is representatief voor gemiddeld Nederland vanaf 18 jaar en ouder (op basis van de ). Om de representativiteit van de steekproef te waarborgen wordt er - indien nodig - op achtergrondvariabelen gewogen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in