Obstakels op de weg naar one-to-one


Een belangrijk obstakel voor marketing-op-maat is de onkunde om op kostenefficiënte wijze voor iedere klant een specifiek aanbod samen te stellen en dat af te geven of af te leveren op een afgesproken tijdstip. Tekortschietende CRM-systemen, een gebrekkige methodologie om marketingkosten toe te wijzen aan de betreffende productsoorten, misbruik van persoonsgegevens, et cetera.
Een van de praktische problemen waar retailers ook tegenaan lopen, is het gegeven dat hun database vaak enorm vervuild blijkt te zijn met foutieve data. Omdat de database niet goed genoeg wordt bijgehouden, maar ook omdat de klant vaak meerdere klantenkaarten tegelijk afhaalt (voor het hele gezin), allemaal met hetzelfde identiteitsbewijs. Ook tussen de droom van one-to-one marketing en de daad, staan dus praktische bezwaren.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar retailers moeten blijven proberen, want vanuit de klant zijn de voordelen legio: tijdwinst, service, aanbiedingen gebaseerd op eerder koopgedrag en na verloop van tijd een heuse relatie met de winkel.
Bron: Progressive Grocer
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid