Overslaan en naar de inhoud gaan

NS: Bert Meerstadt blijft aan

In tegenstelling tot wat sommigen in de reclamewereld verwachtten, blijft oud Y&R-topman Bert Meerstadt aan als commercieel directeur bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bert Meerstadt, die pas drie maanden in dienst was toen de RvC en zijn bestuursvoorzitter Hans Huisinga gisteren hun opstappen bekend maakten, had volgens insiders een 'hoge pet op' van diezelfde Huisinga en een zekere 'lotsverbondenheid' met de man die hem in dienst had genomen na zijn Europese functie bij Y&R in Londen. Financieel directeur Marcel Niggebrugge blijft ook aan in de NS-holding. Meerstadt tegen Adformatie Online: 'Ik was zeer gesteld op Hans Huisinga, dat is waar, en ik had ook vertrouwen in hem. Of er sprake was van een lotsverbondenheid heb ik ook overwogen. Maar zowel hij als de RvC hebben een beroep op Niggebrugge en mij gedaan om aan te blijven met oog op de continuïteit van de onderneming en het belang van de 20.000 werknemers.'

related partner content for mobile comes here

Vanmiddag is er een gesprek met minister Netelenbos van V&W over de situatie die nu is ontstaan en de nieuw te nemen stappen. Pikant detail is dat, op interim basis, Maarten van Eeghen, topambtenaar bij V&W, terugkeert bij de NS als lid van de nieuwe RvC. Van Eeghen is de voormalige NS-directeur marketing die de vervoerder verliet na een clash met de vorige president-directeur, Rob den Besten. Meerstadt en Van Eeghen kennen elkaar nog uit de tijd dat Van Eeghen voor KLM werkte en Meerstadt ook, als adviseur (via de Y&R Groep in Amsterdam).

Behalve Huisinga is vanuit de topdirectie ook Roy Lantain, directeur in- en externe betrekking van de NS opgestapt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in