Overslaan en naar de inhoud gaan

'Slechte pr funest voor reputatie ExxonMobil'

De voorzitter van de beleggingsadvieskantoren LENS Investment Management en Ram Trust Services, Robert Monks, heeft Lee Raymond, topman van…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De beleggingsdeskundige zegt dat deze ontkennende houding en het negatieve imago van Raymond de belangrijkst oorzaak vormen van de lage noteringen van het bedrijf. Gezien de resultaten van vergelijkbare bedrijven zou ExxonMobil veel hoger kunnen staan. Er zijn verschillende negatieve artikelen verschenen die op kritische wijze aandacht hebben besteed aan het milieubeleid van het bedrijf. Zo verschenen er verhalen in de Wall Street Journal en in de PR Week. ‘Negatieve publiciteit is funest voor de waarde van de aandelen’, aldus Monks. Zijn bedrijf heeft hier belang bij, aangezien het een groot aantal aandelen beheert. Hij vindt dat een onafhankelijk bestuurder de plaats van de voorzitter in moet nemen bij de oliegigant. Sinds 1997 wordt er al druk uitgeoefend op ExxonMobil om het aandeel in het broeikaseffect toe te geven en te investeren in alternatieve energiebronnen. (Bron: O’ Dwyer’s)

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in