Overslaan en naar de inhoud gaan

Strop voor spotgoedkope merkartikelen

Broekenfabrikant Levi Strauss heeft met succes bij het Europees Hof van Justitie de verkoop van zijn producten tegen gereduceerde prijzen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tesco, een Engelse supermarktketen, kocht merkartikelen buiten de EU goedkoop in enlegde ze tegen gereduceerde prijzen in de unie in de schappen. Na inkoop werden de identificatienummers verwijderd, waardoor de herkomst onduidelijk was. Volgens het hof in Luxemburg mag dat alleen als de eigenaar van het merk daarvoor goedkeuring heeft verleend.

related partner content for mobile comes here

De Europese consumentenorganisatie BEUC bekritiseert die uitspraak die negatieve gevolgen heeft voor de consument. Door de uitspraak wordt het moeilijker producten buiten de Europese Unie te importeren zonder uitdrukkelijke toestemming van de merkhouder, wat tot dusver op grote schaal gebeurde. Cosmeticaproducent Davidoff kaartte met Levi Strauss voor zijn eigen producten de zaak in Luxemburg aan. Het hof is meer dan drie jaar met het bezwaar bezig geweest. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in