Overslaan en naar de inhoud gaan

Nefarma wil meer online voorlichting geven

De farmaceutische industrie maakt zich ernstig zorgen over de wildgroei aan websites waar geneesmiddelen worden aangeprijsd. Terwijl de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het grote gevaar hierbij is dat onjuiste informatie over geneesmiddelen breed wordt verspreid, aldus Cees de Visser, directeur van Nefarma, de belangenorganisatie voor de farmaceutische industrie in Nederland in De Telegraaf. In de Week van het Geneesmiddel, die vandaag begint, wordt veel aandacht besteed aan een goed gebruik van medicijnen. ´Wie kan de consument beter voorlichten over de werking van een bepaald middel dan de fabrikant zelf?´, zegt De Visser. In Nederland mag de farmaceutische industrie alleen reclame maken voor receptgeneesmiddelen bij huisartsen en specialisten. De consument rechtstreeks informeren is verboden. Momenteel is er nieuwe wetgeving in de maak voor de reclameregels voor farmaceuten. De Visser: ´De Inspectie Gezondheidszorg heeft als stelling dat als farmaceutische bedrijven voorlichting geven over bepaalde geneesmiddelen, dat gelijk staat aan reclame. Maar wij gaan mensen echt geen middelen verkopen die ze niet nodig hebben. Voor ons is het het allerbelangrijkste om op een zo goed mogelijke manier informatie te verstrekken om het gebruik van geneesmiddelen te verbeteren. Immers, wij hebben als fabrikant product-aansprakelijkheid. Daarom pleiten we voor websites met een bepaald keurmerk, zodat de consument kan zien dat het in orde is.`

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in