Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Bedrijven veel te luchtig over malaise’

Nederlandse bedrijven zeggen in slechte tijden liever niets. Maar ondernemingen kunnen het zich volgens Bikker Euro RSCG niet meer…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens adviseur Paul Stamsnijder van het communicatiebureau is het goede nieuws op. ‘Ondernemers moeten vervelende dingen uitleggen aan aandeelhouders. En dat doen ze slecht. Sinds de dotcom-hype voorbij is, zijn ze stil. Ondernemingen kunnen niet praten over problemen. Juist in een periode van onzekerheid is het van belang om goede informatie te

related partner content for mobile comes here

verstrekken.' Een voorbeeld van gebrekkige communicatie is telecombedrijf KPN, zegt hij. ‘Het dieptepunt was de bekendmaking van de optieregeling voor de nieuwe bestuursvoorzitter op het moment dat er een loonoffer werd gevraagd van het personeel.' Ook de NS heeft grote moeite met communiceren. Het bedrijf handelde volgens Stamsnijder ongeloofwaardig door een grootscheepse campagne te beginnen om personeel te werven, terwijl ze met de vakbonden in een publiciteitsoorlog waren verwikkeld over het rondje om de kerk. ‘Je kunt campagnes voeren wat je wilt, maar als de interne communicatie niet klopt, komt het naar buiten toe ook niet voor elkaar.' Stamsnijder (die zichzelf crisisspecialist noemt) zegt dat bedrijven zich aan het bezinnen op koersveranderingen. ‘Ik denk dat de komende maanden veel ondernemingen strategiewijzigingen presenteren.’ (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in