VNU: minder winst in 2001
De verslechterende economische omstandigheden veroorzaakten bij de groep Businessinformatie zowel in de Verenigde Staten als in Europa een forse teruggang op de advertentiemarkten. Dit had een sterk negatief effect op het resultaat van deze groep. Vooral bij de Europese vakbladen zette de dalende trend zich voort. Deze ontwikkelingen hebben geleid tot maatregelen, die het kostenniveau in 2001 met circa 35 miljoen euro (ruim 75 miljoen gulden) hebben teruggebracht. Het resultaat van de vakbeurzen
is eveneens afgenomen. Dit is het gevolg van het feit dat met name de
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huisgebeurtenissen op 11 september hebben geleid tot vermindering van het
vliegverkeer in de Verenigde Staten. De gunstige ontwikkeling bij de groep Marketing- en Mediainformatie heeft zich in het tweede halfjaar voortgezet. De autonome omzetgroei in 2001 van ACNielsen en van Nielsen Media Research, de twee grootste onderdelen van deze groep, is in lijn met eerder uitgesproken verwachtingen, aldus VNU.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid