Online inkopen stijgen 59 procent
Ten opzichte van vorig jaar is het kopen op internet met 59 procent gestegen, volgens recent onderzoek van MSN en Research Dynamics in acht…
De respondenten van het onderzoek verwachten meer cadeaus te geven dan te krijgen, en wachten over het algemeen tot het laatste moment met hun aankopen. Verder blijkt uit het onderzoek dat:
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
Spotta
related partner content comes here
- Engelssprekende landen de grootste gevers en ontvangers van kerstcadeaus zijn. Noord Amerikaanse tieners krijgen gemiddeld negen geschenken. Europese tieners gemiddeld zeven, en Japanse slechts drie.
- Meer dan 40 procent van de mannen zou graag een elektronisch apparaat krijgen. Vrouwen krijgen liever juwelen.
- Vrouwen houden meer van winkelen dan mannen, maar mannen zijn meer koopjesjagers. Zij gaan eerder dan vrouwen online om prijzen te vergelijken.
- Uitstellen van de boodschappen is een wereldwijd verschijnsel. Drie op de vier Italianen wacht tot de laatste dag met de laatste aankopen. Ook eenderde van de Amerikanen geeft toe tot de laatste dag te wachten. 11,5 procent zegt zelfs te wachten tot na de kerst, om zo van koopjes te kunnen profiteren. Japanners zijn het best georganiseerd: tweederde heeft alles lang van tevoren in huis.
- Veel respondenten geven aan liever naar de tandarts te gaan dan op cadeautjesjacht.
- Reden om online te winkelen is voor 37,4 procent het gemak, voor 31,3 procent de mogelijkheid om artikelen en prijzen te vergelijken. Andere redenen zijn het vermijden van drukte en het feit dat je gezellig thuis kunt blijven.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid