Overslaan en naar de inhoud gaan

Online inkopen stijgen 59 procent

Ten opzichte van vorig jaar is het kopen op internet met 59 procent gestegen, volgens recent onderzoek van MSN en Research Dynamics in acht…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De respondenten van het onderzoek verwachten meer cadeaus te geven dan te krijgen, en wachten over het algemeen tot het laatste moment met hun aankopen. Verder blijkt uit het onderzoek dat:

related partner content for mobile comes here
  • Engelssprekende landen de grootste gevers en ontvangers van kerstcadeaus zijn. Noord Amerikaanse tieners krijgen gemiddeld negen geschenken. Europese tieners gemiddeld zeven, en Japanse slechts drie.
  • Meer dan 40 procent van de mannen zou graag een elektronisch apparaat krijgen. Vrouwen krijgen liever juwelen.
  • Vrouwen houden meer van winkelen dan mannen, maar mannen zijn meer koopjesjagers. Zij gaan eerder dan vrouwen online om prijzen te vergelijken.
  • Uitstellen van de boodschappen is een wereldwijd verschijnsel. Drie op de vier Italianen wacht tot de laatste dag met de laatste aankopen. Ook eenderde van de Amerikanen geeft toe tot de laatste dag te wachten. 11,5 procent zegt zelfs te wachten tot na de kerst, om zo van koopjes te kunnen profiteren. Japanners zijn het best georganiseerd: tweederde heeft alles lang van tevoren in huis.
  • Veel respondenten geven aan liever naar de tandarts te gaan dan op cadeautjesjacht.
  • Reden om online te winkelen is voor 37,4 procent het gemak, voor 31,3 procent de mogelijkheid om artikelen en prijzen te vergelijken. Andere redenen zijn het vermijden van drukte en het feit dat je gezellig thuis kunt blijven.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in