Overslaan en naar de inhoud gaan

Werving via internet bedreiging voor bureaus

Steeds meer bedrijven maken gebruik van vacaturebanken om hun vacatures in te vullen. Een van de succesfactoren blijkt de lage…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Door werving & selectiebureaus wordt deze online concurrentie als bedreigend ervaren, zeker nu door de economische teruggang fors op de advertentie- en wervingsbudgetten van bedrijven bezuinigd gaat worden.

related partner content for mobile comes here

Dat concludeert Leonie Pluyter van de Faculteit Bedrijfskunde van de Rijks Universiteit Groningen in een onderzoek naar het functioneren van vacaturebanken op internet. Inmiddels is 96 procent van de organisaties bekend met het medium online vacaturebanken. 74 Procent van de bedrijven heeft al eens gebruik gemaakt van online vacaturebanken voor het werven van personeel. Met tarieven van f 0,- tot f 750,- per vacatureplaatsing zijn online vacaturebanken voor bedrijven een voordelig alternatief voor het inzetten van werving & selectiebureaus. Anderzijds, zo concludeert Pluyter, maken de werving & selectiebureaus zelf ook op grote schaal gebruik van de onlinevacaturebanken. Anders dan de bedrijven zelf, gebruiken deze intermediairsde vacaturebanken met name voor de werving en de pre-selectie. Deeindselectie van kandidaten blijft volgens hen toch handwerk. De vier grootste vacaturebanken van dit moment zijn volgens het onderzoek de (13.679 vacatures), (7.130 vacatures), (6.329 vacatures) en (3.275 vacatures). Onderzoek wijst uit dat alleen de grootste vacature marktplaatsen zullenoverleven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in