Elle Tijdschrift van het Jaar
De jury noemde Elle ‘al jaren een met durf gemaakt blad, dat gekenmerkt wordt door een constant journalistiek en kwalitatief hoog niveau’.
Voor de tweede achtereenvolgende keer werd dit jaar een Mercur d’Or uitgereikt, zeg maar de oeuvreprijs van de Nederlandse tijdschriftenindustrie. Rupert van Woerkom, creatief directeur van de Telegraaf Tijdschriften Groep (TTG) ontving de onderscheiding omdat ‘deze creatieve gek van tijdschriftenland al jaren alleen maar in tijdschriftconcepten lijkt te denken en altijd hongerig op zoek is naar vernieuwing en inspiratie’.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisHoofdredacteur van het Jaar werd Voetbal International-baas Johan Derksen (‘Hij eet, drinkt en slaapt VI’). More Than Classic (Sanoma) sleepte een Mercur voor Lancering van het Jaar in de wacht. De Mercur.nl ging naar Fancy.nl (Sanoma). Patrick van Dam van TTG’s Man werd Artdirector van het Jaar en de strijd om de Columnist van het Jaar werd gewonnen door Hugo Brandt Corstius onder pseudoniem van Piet Grijs (Vrij Nederland). Sanoma’s Andrea Meijers werd als Talent van het Jaar gelauwerd.
De Adformatie Mercur Tijdschriftcampagne van het Jaar was er voor de ‘typische printcampagne’ van CZ Zorgverzekeringen, gemaakt door Bates Not Just Film.
Overigens sprak het juryrapport in de categorieën Tijdschrift en Lancering van het Jaar van een wat magere oogst. Zo vond de jury ‘in vergelijking met voorgaande jaren echt vernieuwende bladen ontbreken’ en de slechts twee nominaties voor Lancering van het Jaar ‘waarschijnlijk iets over het huidige tijdschriftenklimaat in Nederland zeggen’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid