Overslaan en naar de inhoud gaan

Milieublunder van Albert Heijn c.s.

Verbijsterend, het verontwaardigde gesputter van de Nederlandse supermarkten die een deurtje voor hun koelvak moeten doen. "Omzetderving!…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Verbijsterend, het verontwaardigde gesputter van de Nederlandse supermarkten die een moeten doen. "Omzetderving! Hoe moet het nu met de impulsaankoop!"

related partner content for mobile comes here

Gisteren besloot de Raad van State dat supermarkten in de regio Amsterdam en IJmond hun koel- en vriesvakken voortaan moeten afdekken. Dat proberen milieubewegingen al jaren voor elkaar te krijgen, de maatregel zou namelijk fors schelen in de CO2-uitstoot en bovendien de supermarkten een besparing in de energiekosten opleveren. Niettemin is het huis te klein. Waar bemoeit de milieubeweging zich mee? Wat kost dat allemaal weer niet, al die deurtjes. En vooral: wat een omzetderving, als de consument de impulsaankopen niet meer voor het grijpen heeft.
Ik ben verbijsterd. Alsof de consument wel de deur open kan trekken voor melk en boter, maar niet voor een toetje dat in de aanbieding is.
In plaats dat ze dit uitbuiten om zich te profileren als milieuvriendelijk bedrijf! Denken ze soms dat dat de consument niet interesseert? Vooral Albert Heijn, dat zich zo laat voorstaan op z'n assortiment biologisch. Als ze slim waren geweest waren ze de wetgeving vóór geweest en hadden ze kunnen zeggen: kijk eens klant, wij lopen óók voorop in milieuvriendelijke winkelinrichting.
Ze krijgen bovendien tot 31 december 2009 (!) de tijd om de maatregel door te voeren. Alle tijd om na te denken over een aantrekkeljke, creatieve, betaalbare oplossing. Maar nee, in plaats daarvan laten ze met hun protesten zien wat ze uiteindelijk zijn: kruideniers. Als het op de centen aankomt kunnen milieu en gezondheid barsten. Wat zetten ze zich ongelooflijk te kijk.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in