Offline invloed op online zoekgedrag


Uit een onderzoek door JupiterResearch, een partij die ik toch altijd wel hoog aansla, blijkt dat het zoekgedrag van 67% van de online zoekers worden beïnvloed door offline kanalen. 39% van deze offline beïnvloedde zoekers converteert van bezoek naar een transactie zoals een aanvraag of aankoop. Hoe de conversie is van bezoekers die niet offline zijn beïnvloed vertelt het onderzoek niet, maar ik kan me niet voorstellen dat dit in de buurt van deze 39% komt.
De kanalen die het zoekgedrag het sterkst beïnvloeden zijn TV, word-of-mouth (mond-tot-mond reclame) en print. De zoekwoorden die men gebruikt zijn vooral (delen van) de bedrijfs-, product- of merknaam. Dat zou betekenen dat 'branded' keywords belangrijker zijn dan algemene en beschrijvende keywords.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSEen samenvatting van dit onderzoek met de welluidende titel "iProspect Offline Channel Influence on Online Search Behavior Study" is hier in pdf-formaat te bekijken.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid