Overslaan en naar de inhoud gaan

Offline invloed op online zoekgedrag

Altijd gedacht dat slimme zoekmachinemarketing dé manier is om online bezoek en conversie te behalen? Helaas, zonder offline push wordt er…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit een onderzoek door JupiterResearch, een partij die ik toch altijd wel hoog aansla, blijkt dat het zoekgedrag van 67% van de online zoekers worden beïnvloed door offline kanalen. 39% van deze offline beïnvloedde zoekers converteert van bezoek naar een transactie zoals een aanvraag of aankoop. Hoe de conversie is van bezoekers die niet offline zijn beïnvloed vertelt het onderzoek niet, maar ik kan me niet voorstellen dat dit in de buurt van deze 39% komt.

related partner content for mobile comes here

De kanalen die het zoekgedrag het sterkst beïnvloeden zijn TV, word-of-mouth (mond-tot-mond reclame) en print. De zoekwoorden die men gebruikt zijn vooral (delen van) de bedrijfs-, product- of merknaam. Dat zou betekenen dat 'branded' keywords belangrijker zijn dan algemene en beschrijvende keywords.

Een samenvatting van dit onderzoek met de welluidende titel "iProspect Offline Channel Influence on Online Search Behavior Study" is in pdf-formaat te bekijken.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in