Overslaan en naar de inhoud gaan

Merkschade door associatie met Joran?

In 'the week after' de Peter R. de Vries Joran show, zullen bepaalde merken niet blij zijn. Zo worden bepaalde 'merken' als K-Swiss, Range…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In 'the week after' de Peter R. de Vries Joran show, zullen bepaalde merken niet blij zijn. Zo worden bepaalde 'merken' als K-Swiss, Range Rover, Bacardi, Holiday Inn & Mariott herhaaldelijk in een negatieve context getoond of genoemd. Gisteren werd er hier op molblog al over schade voor gesproken.

related partner content for mobile comes here

Hoeveel schade levert dit deze merken op? Of is dit een geval van "je merk wordt genoemd: beter negatieve publiciteit dan dat er niet over je merk gesproken wordt".

Enkele voorbeelden die deze week langs kwamen:

- Kwam op het volgende plaatje van 'een nieuw type ' tegen

- Staat voortaan bekend als een levens gevaarlijk
drankje?

- De gebruikte kwam te koop voor bijna ?64.000,-. Is dit automerk voortaan 'preferred choice' voor de onderwereld?

- hadden deze week (goed gepland!) een non-spot deal met Radio538. "kom heerlijk vakantie vieren op het zonnige eiland". Zelfs sommige DJ's konden zich niet inhouden. Zo hoorde ik er eentje zeggen:"ook geweldig om met je bootje te varen".

Een beetje in de sfeer van een
" title="6452
">eerdere post over Lego de vraag aan de molbloggers, hoeveel schade levert zo'n associatie je als merk op? Is dit heel tijdelijk of veel erger dan op het eerste gezicht? Geldt het effect voor alle merken even sterk of zijn er grote verschillen? En waar hangt het mee samen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in