Merkschade door associatie met Joran?
In 'the week after' de Peter R. de Vries Joran show, zullen bepaalde merken niet blij zijn. Zo worden bepaalde 'merken' als K-Swiss, Range Rover, Bacardi, Holiday Inn & Mariott herhaaldelijk in een negatieve context getoond of genoemd. Gisteren werd er hier op molblog al over schade voor Aruba gesproken.
Hoeveel schade levert dit deze merken op? Of is dit een geval van "je merk wordt genoemd: beter negatieve publiciteit dan dat er niet over je merk gesproken wordt".
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEnkele voorbeelden die deze week langs kwamen:
- Kwam op dumpert.nl het volgende plaatje van 'een nieuw type K-Swiss' tegen
- Staat Bacardi 151 voortaan bekend als een levens gevaarlijk
drankje?
- De gebruikte Range Rover kwam te koop voor bijna ?64.000,-. Is dit automerk voortaan 'preferred choice' voor de onderwereld?
- Aruba & Martinair hadden deze week (goed gepland!) een non-spot deal met Radio538. "kom heerlijk vakantie vieren op het zonnige eiland". Zelfs sommige DJ's konden zich niet inhouden. Zo hoorde ik er eentje zeggen:"ook geweldig om met je bootje te varen".
Een beetje in de sfeer van een
" title="6452
">eerdere post over Lego de vraag aan de molbloggers, hoeveel schade levert zo'n associatie je als merk op? Is dit heel tijdelijk of veel erger dan op het eerste gezicht? Geldt het effect voor alle merken even sterk of zijn er grote verschillen? En waar hangt het mee samen?
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid