Overslaan en naar de inhoud gaan

Super Sunday: Super reclame

Afgelopen zondagnacht was het weer super sunday ... De SuperBowl finale. Niet alleen is dit hét sportevenement in Amerika maar tevens ook…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De spotjes zijn ongeveer de duurste ter wereld. Zo berichtte we vorig jaar al dat het Amerikaanse onderzoeksbureau TNS Media Intelligence een historisch onderzoek deed naar de advertentie-uitgaven in de afgelopen veertig jaar SuperBowl geschiednis.

related partner content for mobile comes here

In deze periode is ongeveer elf uur advertentieruimte verkocht en uitgezonden, ter waarde van 1.72 miljard dollar! Dat waren 14.000 advertenties, elk zo een gemiddelde waarde vertegenwoordigend van ? 95.000,-.

En sinds zondag zijn hier de nodige commercials bijgekomen. Zo heeft Bud light maar liefst 6 (!) verschillende commercials aan het rijtije toegevoegd

Een volledig overzicht van de commercials op en rond de SuperBowl XLII finale is terug te vinden

Maar mijn favoriet is de Mac Air voor de nieuwe notebook van Apple

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in