Overslaan en naar de inhoud gaan

Search wordt serieus genomen

Search Engine Marketing Congres 2008: Search wordt serieus genomen, maar het kan altijd beter
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op een SEM-congres lopen twee soorten mensen rond: zij die willen leren hoe ze hun doelgroep kunnen bereiken (marketeers) en zij die dit al weten en willen weten wat de trends voor de toekomst zijn (SEM-bureaus). Zij vulden het auditorium van Media Plaza op 31 januari tot de laatste stoel. Overeenkomst tussen beide groepen is dat hun eerste prioriteit moet zijn om te weten wat de consument nu eigenlijk wil. En die wil naast informatie, communicatie en online shoppen in de toekomst vooral user-generated entertainment (YouTube) en deel uitmaken van communities, aldus Carla Yarzagaray van Google.

related partner content for mobile comes here

Verder blijft de meerderheid van de consumenten gebruik maken van de organische resultaten. Volgens Keesjan Deelstra (Interneteffect) en Mattijn Duinhoven (T-Mobile) is dat iets wat marketeers, die vaak een voorkeur hebben voor gesponsorde resultaten, niet moeten vergeten. Om consumentenvertrouwen te krijgen en mee te doen in hun vergelijkingsproces voorafgaand aan een verkoop, is aanwezigheid in de organische resultaten heel zinvol.

Of de consument zich dit jaar eindelijk overgeeft aan mobile search, personalisatie of andere langverwachte trends durfde niemand te zeggen. Met veel grotere zekerheid is er nog veel winst te halen uit het stellen van heldere doelstellingen, meten en die metingen ook daadwerkelijk gebruiken. Bijvoorbeeld om je budget optimaal te verdelen over verschillende online kanalen en om je conversieratio te verbeteren. Een makkelijk bereikbaar meetpakket als Google Analytics heeft de afgelopen jaren al voor een lagere CPC en CPO gezorgd, simpelweg doordat meer mensen hun campagnes nu bewust inregelen (Daniel Markus, ClickValue).

Veel marketeers zien intussen search wel als een volwaardig onderdeel van de marketing mix (Peter van der Graaf, ClearSense). UPC en Traffic4u hebben dat in elk geval begrepen, want zij wonnen de Search Engine Marketing Award omdat zij search vergaand wisten te integreren in de media mix. Daarmee zijn zij weer een stapje verder gegaan dan de winnaars van voorgaande jaren. (thxs to Arno)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in