Overslaan en naar de inhoud gaan

Mercedes-Benz introduceert BlueEFFICIENCY-app

Mercedes-Benz Nederland komt met een app die de batterijduur van je telefoon kan verlengen. De app is gebaseerd op de energiebesparende…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Net als bij Mercedes-Benz modellen met de gelijknamige technologie wordt er door bepaalde toepassingen bespaard op energieverbruik. In dit geval gaat het om de batterij van de mobiele telefoon.

related partner content for mobile comes here

BlueEFFICIENCY staat volgens Mercedes-Benz voor "een combinatie van maatregelen en technologieën die tot doel hebben de auto zuiniger en milieuvriendelijker te maken, zoals het ECO start/stop systeem, een energiezuinigere transmissie en de toepassing van banden met een lage rolweerstand". Met deze app wordt de gedachte achter de BlueEFFICIENCY-technologie toegepast op een apparaat dat door vrijwel iedereen gebruikt wordt: de smartphone.

Door "een intelligente wifi-switch, een slimme bluetoothconnectie, de helderheid van het scherm en de noodsituatiemodus te combineren" kan er dagelijks een uur batterijcapaciteit bespaard worden.

De app kent verschillende modussen: Light, Heavy en Emergency. Bij 'Emergency' functioneren alleen nog de bel- en smsfunctie, bij 'Light' worden de besparende instellingen ingeschakeld en 'Heavy' zit ertussen in qua energiebesparing.

De app is verkrijgbaar voor Android en binnenkort ook voor iPhone.

Credits:
Creatie: FHV BBDO
Ontwerp app: Momkai
App-ontwikkelaar: Pixplicity

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in