Overslaan en naar de inhoud gaan

Love brand Tesla onder vuur in VS

'Een kaleidoscoop aan gedetailleerde en gecompliceerde problemen'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Amerikaans nieuws over de autoindustrie kán dezer dagen niet serieus genoeg genomen worden. Consumentenorganisatie en site Consumer Reports, dat eerder warme aanbeveling gaf voor de aanschaf van de bekendste elektrische auto, heeft die ingetrokken wegens aanhoudende klachten over Tesla. Consumer Reports richt zijn pijlen vooral op de Tesla Model S na klachten van Tesla-eigenaars over piepgeluiden, motoren die moesten worden vervangen en problemen met de automatische deurvergrendeling.

Consumer Group baseert zich op 1400 gebruikers-reviews van Model S-eigenaren en stelt daarin een kaleidoscoop aan gedetailleerde en gecompliceerde problemen te hebben aangetroffen. De stevige uithaal naar Tesla, die gisteren naar buiten kwam, leidde tot een koersval van bijna 7 procent op de Amerikaanse beurs. Volgens juist omdát Consumer Group zich eerder zo positief had uitgelaten over Tesla.

Het nieuws komt voor Tesla uiteraard ongelegen. Naast de alombekende Model S, die tot $127,000 kost voor het top-end model, werkt Tesla aan een auto voor de massamarkt: een betaalbare sedan die eind 2017 op de markt wordt verwacht en rond de 35.000 dollar moet kosten.

Tesla werd in het jaarlijkse &;Inspirerende 40&;-onderzoek als één van de meest inspirerende merken door zowel consumenten als marketeers

related partner content for mobile comes here

Bron: New York Times

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in