Overslaan en naar de inhoud gaan

Lidl werpt zich op als voorvechter van biologische voedingsmiddelen

De supermarktketen breidt het biologische assortiment tijdelijk uit en laat klanten kennismaken met nieuwe producten tijdens de Bioweek.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Lidl zegt dat biologische producten toe zijn aan een volgende stap. ‘Het marktaandeel van biologisch stijgt maar is relatief laag. Er valt nog veel te winnen, daar willen we ons steentje aan bijdragen.’ Dat is de reden dat de supermarktketen het biologische assortiment deze zomer uitbreidt en wel tijdens de Bioweek (start 4 augustus), waarin klanten kennis kunnen maken met diverse nieuwe producten. Het gaat dus om een tijdelijke uitbreiding.

related partner content for mobile comes here

Dat wil overigens niet zeggen dat het assortiment biologisch in de toekomst niet blijvend wordt uitgebreid. Volgens de woordvoerder van Lidl, Christine Braun, zal het biologische assortiment van Lidl in de komende tijd ‘meebewegen’ met de voorkeuren van de Lidl-klanten. Braun: ‘Waar mogelijk krijgen de meest gevraagde producten tijdens de Bioweek later een vaste plaats in het schap. De voorkeuren van onze klanten vertalen we door naar ons assortiment. De klant beslist mee, dit geldt voor biologisch net als voor de andere onderdelen van ons assortiment.’

Lidl over de Bioweek
‘Tijdens Lidl’s Bioweek kunnen klanten kennismaken met verschillende nieuwe biologische producten, variërend van groentesappen, koffiebonen en speltmeel tot koudgeperste lijnzaadolie en muesli. De groente- en fruitafdeling wordt ook uitgebreid met jaarrond- en seizoensproducten, zoals bloemkool, avocado, pastinaak en pompoen. Daarmee verdubbeld de supermarkt haar biologische AGF-producten. De producten zijn uit verschillende landen afkomstig, waaronder natuurlijk uit Nederland. Op alle producten staat het Europees biologisch keurmerk, dat garandeert dat aan de EU-regels voor biologische landbouw wordt voldaan.’

‘Tijdens Lidl’s Bioweek kunnen klanten kennismaken met verschillende nieuwe biologische producten, variërend van groentesappen, koffiebonen en speltmeel tot koudgeperste lijnzaadolie en muesli. De groente- en fruitafdeling wordt ook uitgebreid met jaarrond- en seizoensproducten, zoals bloemkool, avocado, pastinaak en pompoen. Daarmee verdubbeld de supermarkt haar biologische AGF-producten. De producten zijn uit verschillende landen afkomstig, waaronder natuurlijk uit Nederland. Op alle producten staat het Europees biologisch keurmerk, dat garandeert dat aan de EU-regels voor biologische landbouw wordt voldaan.’

 

Positieve signalen
Het marktaandeel van biologische producten klom volgens Braun in 2015 tot zo’n 4 procent. ‘Het groeit, maar is relatief laag in vergelijking met bijvoorbeeld landen als Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. Daar is het aandeel al 10 tot 15 procent. Er valt dus nog veel te winnen. De consument staat er voor open en ontvangt steeds meer positieve signalen. En het aanbod wordt ook breder en gevarieerder. Als discounter zijn wij bij uitstek in staat om de keuze voor biologisch nu betaalbaar te maken voor grote groepen klanten. Biologisch verdient een nieuwe impuls, dat is onze inzet met de Bioweek.’

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in