Overslaan en naar de inhoud gaan

Speciale Snapchat-training voor piloten en cabinepersoneel van Transavia

Transavia breidt zijn socialmediaportfolio deze week uit met Snapchat. Wat wil de airline daarmee bereiken?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Transavia was al actief op Facebook, Twitter, WhatsApp, Instagram en LinkedIn en . Via dit medium deelt de airline live beelden van achter de schermen met haar volgers onder de naam ‘TransaviaSnap’. De content op Snapchat wordt direct geplaatst door cabinepersoneel en piloten zelf. Elke week neemt een andere werknemer het kanaal over.

related partner content for mobile comes here

Marisca Kensenhuis, manager communications bij Transavia over het doel, de voorbereiding en transparantie.

Moeten we dit zien als een uitprobeersel, een pilot?
‘Het introduceren van Snapchat is een weloverwogen keuze. Dit kanaal is voor Transavia nieuw en dus zullen we ons hier de komende tijd verder in gaan ontwikkelen. Dit is voor onbepaalde tijd en wij zien dit niet als pilot.’

Wat kan en wil Transavia op Snapchat doen wat op de andere socialemediakanalen niet mogelijk is?
‘De content op TransaviaSnap wordt direct geplaatst door ons vliegend personeel. Zij zitten letterlijk achter de knoppen. We kunnen op Snapchat een verhaal vertellen door foto’s en video’s achter elkaar af te laten spelen. Je creëert hierdoor een verhaal vanuit de vliegende crew.’

Iedere week neemt een andere piloot of cabinemedewerker het kanaal over. Worden die mensen helemaal vrij gelaten?
‘Het social media team van Transavia heeft een groep vliegende collega’s getraind in het gebruik van Snapchat. We hebben hen tips en richtlijnen meegegeven, ook met betrekking tot de privacy van passagiers.’

Transparantie speelt een belangrijke rol zegt Transavia. Op welke manier gaan berichtjes op Snapchat voor meer transparantie zorgen?
‘Onze vliegende collega’s delen hun dagelijks leven met de volgers en geven een kijkje in de keuken c.q. achter de schermen. Wij hebben geen geheimen voor de volgers en bepalen niet wat er wordt uitgezonden.’

 

 

Op Facebook heeft Transavia een dikke miljoen likes en op twitter 33 duizend volgers. Wat is het doel met Snapchat?
‘We hebben nog geen concrete doelstellingen in aantal volgers gedefinieerd. We willen het gebruik van Snapchat ontwikkelen door te luisteren naar de reacties van onze volgers.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in