Overslaan en naar de inhoud gaan

Bereik WhatsApp en Facebook Messenger stijgt sterk

Dat blijkt uit de bereikscijfers van de maand juni (GfK-DAM)
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

De Messenger-apps van WhatsApp en Facebook hebben een vaste plek in de top 10 van grootste merken. Zij maken onderdeel uit van de categorie ‘sms-en/chatten’, die in 2016 blijft groeien: van 67 procent gemiddeld maandbereik in het eerste kwartaal naar 77 procent in het tweede kwartaal.

De groei is vooral afkomstig van de leeftijdsgroep 35 jaar en ouder. Onder 13-34 jarigen was het gebruik al massaal: slechts 10 procent maakt in de maand geen gebruik van deze communicatiemerken.

In de leeftijdscategorie 35-49 jaar stijgt het maandbereik naar 87 procent en onder 50-plussers stijgt het bereik het sterkst, zodat in deze leeftijdsgroep intussen bijna tweederde iedere maand bereikt wordt.

Premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in