Overslaan en naar de inhoud gaan

Koffiekopers meest merktrouw

65 procent koopt altijd hetzelfde merk koffie.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dan is er nog een groep van 27 procent die meestal hetzelfde merk koffie koopt. Maar 5 procent wisselt regelmatig van merk. (De rest van ondervraagden koopt geen koffie.) Dat blijkt uit panelonderzoek van marketing- en salesorganisatie Cendris. Maar liefst 64,8 procent koopt altijd hetzelfde merk koffie, terwijl 26,9 procent meestal hetzelfde merk koopt. Slechts 5,2 procent wisselt regelmatig. In het onderzoek van Cendris zijn zeven productgroepen meegenomen.

related partner content for mobile comes here

Productgroepen waar de merktrouw het geringst is, zijn douche en badproducten (29,3 pct) en machinevaatwasmiddel (26,4 pct).

Altijd hetzelfde merk kopen bij:
Deodorant: 43,1 procent
Wasmiddel: 42,6 procent
Frisdrank: 41,9 procent
Shampoo: 41,3 procent.

Bron: Distrifood

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in