Overslaan en naar de inhoud gaan

Internet krijgt 3 keer zoveel van Unilever

Unilever kijkt vanaf nu op een heel andere manier naar zijn marketing. Internet mag voortaan rekenen op een verdrievoudiging van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit de onderzoeken blijkt dat online marketing een positief effect heeft op merkwaarden als top-of-mind bekendheid, spontane bekendheid, imago en koopintentie. Het crossmedia optimalisatie-onderzoek van Dove toont bovendien aan dat televisie, print en internet elkaar versterken. De ingezette media behalen samen een hoger effect dan elk van de ingezette media afzonderlijk. Gevolg: bij een optimale verdeling van het mediabudget zou internet recht hebben op 12 procent. Dat percentage zou dan ten koste gaan van televisie en print.

related partner content for mobile comes here

De onderzoeken zijn van invloed op Unilever’s budgetverdeling in de toekomst. Harry Dekker: ‘Het onderzoek is inderdaad verplichtend voor onszelf. We moeten naar de doelstellingen van het merk kijken en daarna pas naar het budget. De kanalenmix noopt tot content-orkestratie. Offline kreeg tot nu toe een andere behandeling dan online, dat was ook het geval bij print. Er was onvoldoende aandacht voor de samenhang tussen de diverse boodschappen.’

En concreet? Harry Dekker: ‘We zullen het media-aandeel van internet binnen het budget verdrievoudigen.’

Rob Molenaar: ‘Goed voorbeeld doet goed volgen. De rest van de industrie moet nu volgen en het signaal van Unilever oppakken.’ MSN werkt op dit moment overigens voor een onbekend - maar substantieel- bedrag samen met een adverteerder - waarvan de naam geheim gehouden wordt - aan een soortgelijk onderzoek in een ander marktsegment, dat aan het einde van deze zomer afgerond moet zijn.

Het gehele artikel vindt u terug in het maartnummer van Tijdschrift voor Marketing, dat woensdag op de mat valt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in