Overslaan en naar de inhoud gaan

Vertrouwen in kwaliteitsmerken sterk gegroeid

Ondanks de slechte economische tijding blijven Nederlanders erg trouw aan de grote bekende merken. Zo is Opel nog steeds het meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit blijkt uit het European Trusted Brands onderzoek, dat dit jaar voor de vijfde keer is uitgevoerd door uitgeverij Reader's Digest. Voor het onderzoek werden bijna 25.000 consumenten in veertien landen ondervraagd. Uit het onderzoek kwamen de meest betrouwbare merken in 35 categorieën naar voren.

related partner content for mobile comes here

De bewering dat reclame niet zou werken, is volgens de onderzoekers onjuist. De meeste merken die uit de European Trusted Brands als winnaar naar voren komen, geven het meeste geld uit aan reclame. Nivea is daarvan zo'n voorbeeld. Door de Nederlandse consument werd dat merk voor het vijfde achtereenvolgende jaar het meest vertrouwd. De vertrouwenspositie van Nivea in Nederland steeg van 21 procent naar 35 procent. Tegelijkertijd blijft het huidverzorgingsmerk koploper in reclamebestedingen.

Veel andere topmerken stegen ook in aanzien. De Rabobank ging van 33 naar 40 procent, Canon van 26 naar 35 procent, Philips van 22 naar 37 procent, Davitamon van 37 naar 41 procent en Ariel van 21 naar 25 procent. Zij hebben
de afgelopen vijf jaar het consumentenvertrouwen alleen maar weten te versterken, aldus de onderzoekers.

Nokia is in alle Europese landen al vijf jaar lang de absolute koploper. De Finse grootmacht op het gebied van mobiele telefonie zag het vertrouwen in Nederland stijgen van 34 naar 57 procent (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in