Vertrouwen in kwaliteitsmerken sterk gegroeid
Dit blijkt uit het European Trusted Brands onderzoek, dat dit jaar voor de vijfde keer is uitgevoerd door uitgeverij Reader's Digest. Voor het onderzoek werden bijna 25.000 consumenten in veertien landen ondervraagd. Uit het onderzoek kwamen de meest betrouwbare merken in 35 categorieën naar voren.
De bewering dat reclame niet zou werken, is volgens de onderzoekers onjuist. De meeste merken die uit de European Trusted Brands als winnaar naar voren komen, geven het meeste geld uit aan reclame. Nivea is daarvan zo'n voorbeeld. Door de Nederlandse consument werd dat merk voor het vijfde achtereenvolgende jaar het meest vertrouwd. De vertrouwenspositie van Nivea in Nederland steeg van 21 procent naar 35 procent. Tegelijkertijd blijft het huidverzorgingsmerk koploper in reclamebestedingen.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusCampagneleider fondsenwerving
Natuur & Milieu
Veel andere topmerken stegen ook in aanzien. De Rabobank ging van 33 naar 40 procent, Canon van 26 naar 35 procent, Philips van 22 naar 37 procent, Davitamon van 37 naar 41 procent en Ariel van 21 naar 25 procent. Zij hebben
de afgelopen vijf jaar het consumentenvertrouwen alleen maar weten te versterken, aldus de onderzoekers.
Nokia is in alle Europese landen al vijf jaar lang de absolute koploper. De Finse grootmacht op het gebied van mobiele telefonie zag het vertrouwen in Nederland stijgen van 34 naar 57 procent (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid