Overslaan en naar de inhoud gaan

Goed nieuws voor marketeers: bloggen werkt!

Voor diegenen onder ons die graag gebruik maken van nieuwe communcatiekanalen is er goed nieuws uit Japan: bedrijfsblogs worden het meest…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

ondervroeg ruim 1000 respondenten naar hun ervaringen met het waarheidsgehalte van informatiewinning op het Internet. Ruim de helft (52.6%) bleek wel eens informatie te hebben verkregen die later onbetrouwbaar bleek. Dat lag overigens 7.7 procentpunten of wel 20% hoger dan een vergelijkbaar onderzoek door goo een jaar geleden.

related partner content for mobile comes here

De onbetrouwbare informatie werd meestal verkregen op forumsites (60% van de teleurgestelde gevallen). Blogs kwamen op plaats twee, met 46%. Met wat afstand volgden portalen en nieuwssites, beide met zo'n 20%.

Positiever werd het verhaal toen (aan alle respondenten) de vraag werd gesteld welke informatiebron men dan wel vertrouwde. Uit de bloghoek kwamen bedrijfsblogs als beste uit de bus. (Bedrijfsblog 25.9%, Blog van iemand die ik ken 21.2%, Blog van een bekendheid 19.3%, Al lang bestaand blog 18.9%, Regelmatig ge-update blog 14.0%, A-list blog 12.4%, CEO blog 5.5%, Ander 4.4%.) Tot slot antwoordde 30% van de ondervraagden geen enkel blog te vertrouwen.

Al met al hoopgevend voor diegenen die hun product met een blog willen promoten. Althans, in Japan. Kent iemand vergelijkbare resultaten uit andere landen?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in