Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebruik social media blijft achter bij bekendheid

De gebruiksintensiteit van social media websites blijft voorlopig nog achter bij de hoge naamsbekendheid.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit online marktonderzoek onder 14.686 Nederlanders van onderzoeksbureau . Het bureau wilde de kennis, houding en het gedrag rondom sociale media in kaart brengen.

related partner content for mobile comes here

Gemiddeld besteedt de Nederlander zo'n 7 uur per maand aan sociale online netwerken. Daarmee bevindt het gebruik van social media zich in een overgangsfase, concludeert Multiscope. De naamsbekendheid is hoog, maar de tijdsbesteding is nog relatief laag. Ook is er een groep die afwachtend is als het gaat om actief deelnemen aan sociale netwerken. Gemiddeld gebruikt men 1,8 social media websites naast elkaar. Slechts 3 pct kent geen enkele sociale media website, 11 pct geeft aan van geen enkele social media website lid te zijn of een profiel te hebben, 17 pct zegt de afgelopen maand geen sociale media website gebruikt te hebben.

en zijn samen goed voor 70 pct van de totale social media tijdsbesteding in Nederland. is inmiddels bekend bij 76 pct van de internetpopulatie.

Als de huidige gebruikers gevraagd wordt naar hun te verwachten gebruiksintensiteit in het komende jaar, zien we dat de meeste groeipotentie zit bij LinkedIn (+33%) gevolgd door Twitter (+26%). Het verschil tussen 'kijken' en lidmaatschap is het grootst bij Youtube. Dit komt waarschijnlijk omdat Youtube meer een consumptie- in plaats van een participatie platform is. Daarnaast zouden gebruikers drempels kunnen ervaren bij het zelf publiceren van video.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in