Overslaan en naar de inhoud gaan

Freshjive doet het voortaan met een leeg vak

Streetwear label Freshjive neemt afscheid van zijn logo. Het merk verwijdert na 21 jaar de merknaam en het logo van alle producten,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Streetwear label neemt afscheid van zijn logo. Het merk verwijdert na 21 jaar de merknaam en het logo van alle producten, websites en marketinguitingen. Wat overblijft, is een leeg vak met een witte rand.

related partner content for mobile comes here

Met de anti-branding campagne wil oprichter Rick Klotz terug naar ‘pure’ Freshjive-producten. Producten die worden gekocht om hun eigenschappen of vormgeving.

De collecties blijven wel onder de naam Freshjive verkocht worden, het is alleen nergens terug te vinden. Het merk zegt zelf: ‘Freshjive is een van de eerste modemerken die een anti-branding campagne start. Volgens velen is branding van levensbelang, consumenten hechten er waarde aan en geven grof geld uit aan merknamen. Het de-branden van Freshjive past in de tegendraadse filosofie van het label.’

Klotz begon het streetwear label in 1989. Freshjive was jarenlang synoniem voor design en innovatie op streetwear gebied, het merk kenmerkte zich door de provocerende
communicatie-uitingen op T-shirts en de .

Klotz : ‘Het nieuwe logoloos label kan gezien worden als een logo op zichzelf. Het is geen nieuw label. (…) Het is een vorm van rebranding en niet zozeer unbranding, maar we halen wel de bestaande bedrijfsnaam en het logo eraf dat we sinds 1989 in diverse vormen gebruikten. Je kunt zeggen dat ik op deze manier probeer om het imago van Freshjive weer onder controle te krijgen.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in