Freshjive doet het voortaan met een leeg vak


Streetwear label Freshjive neemt afscheid van zijn logo. Het merk verwijdert na 21 jaar de merknaam en het logo van alle producten, websites en marketinguitingen. Wat overblijft, is een leeg vak met een witte rand.
Met de anti-branding campagne wil oprichter Rick Klotz terug naar ‘pure’ Freshjive-producten. Producten die worden gekocht om hun eigenschappen of vormgeving.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe collecties blijven wel onder de naam Freshjive verkocht worden, het is alleen nergens terug te vinden. Het merk zegt zelf: ‘Freshjive is een van de eerste modemerken die een anti-branding campagne start. Volgens velen is branding van levensbelang, consumenten hechten er waarde aan en geven grof geld uit aan merknamen. Het de-branden van Freshjive past in de tegendraadse filosofie van het label.’
Klotz begon het streetwear label in 1989. Freshjive was jarenlang synoniem voor design en innovatie op streetwear gebied, het merk kenmerkte zich door de provocerende
communicatie-uitingen op T-shirts en de ‘world problems’ marketingcampagnes.
Klotz antwoordde op de vraag of het logoloos label op zichzelf niet een nieuw logo is: ‘Het nieuwe logoloos label kan gezien worden als een logo op zichzelf. Het is geen nieuw label. (…) Het is een vorm van rebranding en niet zozeer unbranding, maar we halen wel de bestaande bedrijfsnaam en het logo eraf dat we sinds 1989 in diverse vormen gebruikten. Je kunt zeggen dat ik op deze manier probeer om het imago van Freshjive weer onder controle te krijgen.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid