Politie zet social media in voor werving
Volgens Afdeling Werving Politie, het onderdeel dat alle politiekorpsen en -onderdelen ondersteunt in hun arbeidsmarktcommunicatie, bieden social media de politie een goed kanaal om beelden bij te stellen die mensen hebben over het werken bij de politie.
‘Het uiteindelijke doel is dat de toekomstige wervingsdoelgroep een gevoel krijgt van “daar wil ik bij horen”. Bij hun beïnvloeders zal hopelijk het idee grond vatten van “hoe dan ook, het is wél een goede werkgever”,’ aldus het persbericht.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaAfdeling Werving Politie heeft drie social media geselecteerd die het komende jaar worden ingezet: Hyves, Marokko.nl en YouTube. De keuze is gemaakt op basis van doelgroep en bereik. Hyves is met ruim 9,7 miljoen leden de grootste van Nederland. Het eigen kanaal op YouTube wordt gebruikt als verzamel- en distributieplatform van filmmateriaal over werken bij de politie. Marokko.nl is, met één miljoen bezoekers per maand en 173 duizend leden, de grootste niet-westerse allochtone community.
De politie wil streeft diversiteit in het korps na, daarom is het bereiken van jongeren met een niet-westerse belangrijk en Marokko.nl is volgens de Afdeling Werving Politie een belangrijk kanaal.
Er is samen met exploitant Marokko Media is een speciale landingspagina gemaakt.
Er is ook een branded Hyvespagina ontwikkeld: kombijdepolitie.hyves.nl. Op deze pagina staat informatie over het werken bij de politie: films, foto’s, downloads, een game, blogs, agenda van evenementen, de laatste vacatures. Maar ook een discussieforum en een chatfunctie. De chat is geopend tijdens kantooruren.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid