Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook en Nielsen starten online consumentenpanel

Facebook en Nielsen werken samen aan een nieuw meetsysteem voor adverteerders. Onderdeel is de implementatie van een online…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De twee partijen denken aan een systeem dat je kunt vergelijken met de meting van grp’s (gross point rating). Het is niet bekend hoe groot het consumentenpanel van Nielsen gaat worden.

related partner content for mobile comes here

Panelleden kunnen zich inschrijven middels een opt-in, en Nielsen toestemming geven om ook hun offline aankoopgedrag te registreren.

Het panel zou inzicht moeten geven in welke online consumenten uiteindelijk een product afnemen. De metingen gelden voor alle internetsites, niet alleen voor Facebook.

Facebook en Nielsen startten hun samenwerking zo’n 20 maanden eerder, met onderzoek naar de aankoopintentie van Facebookgebruikers.

Bron: Clickz

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in