Overslaan en naar de inhoud gaan

En we noemen hem...

Het begint met de naam. Of het nou gaat om een product, merk of onderneming. Bij de keus van een naam draait het om meer dan alleen maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Een naam is de basis van een merk. Een merknaam draagt de persoonlijkheid van een merk uit. Er zijn veel eisen aan een goede merknaam: je moet hem goed kunnen uitspreken, hij moet opvallen en relevant zijn. Hij moet geen verkeerde associaties opwekken en je moet hem snel en makkelijk kunnen onthouden. En hij moet, ook vanuit juridisch oogpunt, uniek zijn. Een merknaam moet ook nog eens passen in het totale merkenpalet van een onderneming. Vooral voor grote multinationals van deze wereld is dat nog geen sinecure.

related partner content for mobile comes here

Het bedenken van een merknaam raakt aan kunst en aan wetenschap. En vooral aan creativiteit. Maar het evalueren van voorgestelde merknamen is dat allesbehalve. Daar zijn tal van vooral kwantitatieve onderzoekstechnieken voor ontwikkeld. Zo kun je er zeker van zijn dat uit een voorgestelde serie merknamen diegene wordt gekozen die het beste door de doelgroep wordt opgepakt.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in