En we noemen hem...


Een naam is de basis van een merk. Een merknaam draagt de persoonlijkheid van een merk uit. Er zijn veel eisen aan een goede merknaam: je moet hem goed kunnen uitspreken, hij moet opvallen en relevant zijn. Hij moet geen verkeerde associaties opwekken en je moet hem snel en makkelijk kunnen onthouden. En hij moet, ook vanuit juridisch oogpunt, uniek zijn. Een merknaam moet ook nog eens passen in het totale merkenpalet van een onderneming. Vooral voor grote multinationals van deze wereld is dat nog geen sinecure.
Het bedenken van een merknaam raakt aan kunst en aan wetenschap. En vooral aan creativiteit. Maar het evalueren van voorgestelde merknamen is dat allesbehalve. Daar zijn tal van vooral kwantitatieve onderzoekstechnieken voor ontwikkeld. Zo kun je er zeker van zijn dat uit een voorgestelde serie merknamen diegene wordt gekozen die het beste door de doelgroep wordt opgepakt.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBron: Admap
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid