'E-mailmarketing stijgt in de marketingmix'


Een vergelijking met vorige edities laat in deze benchmark een paar opvallende uitkomsten zien. Zo geeft 71% van de ondervraagde marketeers aan dat e-mail een belangrijkere positie krijgt in de marketingmix (ten opzichte van 2011). En 84% ziet e-mail als één van de belangrijkste digitale kanalen, beweren E-Village en RapidSugar.
‘E-mailmarketing wordt een steeds belangrijker marketingkanaal in de dialoog tussen de consument en het bedrijfsleven en bedrijven onderling. E-mailmarketing laat zelfs andere digitale kanalen als SEO (54%) en social media (49%) ver achter zich. Een andere opvallende ontwikkeling is dat de meeste e-mails op vrijdag worden verzonden. Terwijl de beste open rates en CTR op zondag worden behaald. Zeker consumenten klikken massaal door op hun vrije zondag, maar ook B2B e-mails scoren de beste open ratio’s op zondag.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe E-mail Benchmark 2013 is hier te downloaden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid