Dick Maas debuteert als commercialregisseur
De commercial kondigt de vierde editie van de Donorweek aan. Wouter Duinisveld, de enige Nederlandse triatleet met een donorhart, speelt de hoofdrol in de korte actiefilm. Hij rent, fietst, springt en zwemt een omgekeerde triatlon door Amsterdam, om te finishen bij het EYE Filminstituut. Daar begint op 14 oktober de Donorweek met een evenement dat live wordt uitgezonden op YouTube, waarin 12 bekende Nederlanders zich een dag lang inzetten om zo veel mogelijk nieuwe orgaandonoren te werven.
Maas noemt het 'een uitdaging' om voor het eerst een commercial te regisseren: 'Een verhaal vertellen in een halve minuut is uiteraard anders dan in anderhalf uur.' Hij werkte met een deel van de crew waarmee hij in 1986 de eerste Flodderfilm produceerde. Met guerrilla filmtechnieken lukte het ze om tegen een beperkt budget de dertig seconden vol te pakken met drone shots door molenwieken en stuntmannen die over open bruggen en in het IJ springen.
Vacatures
Concern communicatieadviseur
Gemeente AltenaAllround Marketeer
CovetrusSenior communicatieadviseur Milieu & Veiligheid
Rijksinstituut voor Volksgezondheid en MilieuDe commercial gaat vandaag in première op televisie en in bioscopen door het hele land. PostNL heeft hiervoor brievenbussen beschikbaar gesteld zodat in enkele grote bioscopen in Nederland bezoekers meteen een formulier kunnen invullen en op de bus doen.
Credits:
Merk: JaofNee
Opdrachtgever: Nienke Doeve (Ministerie van VWS), Frederike van Dorst (Dienst Publiek & Communicatie)
Bureau: KesselsKramer
Regie: Dick Maas
Productie: Dave Schram (Shooting Star), Anouk Dingelstad, Fleur Dusée (KesselsKramer)
Camera: Piotr Kukla
Post productie: Cinemeta
Creatie: Job van Dijk, Gijs van den Berg
Strategie: Camiel Bulder
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid