Overslaan en naar de inhoud gaan

Dick Maas debuteert als commercialregisseur

Dick Maas regisseerde in zijn lange carrière al tien speelfilms, diverse korte films en muziekvideo’s, maar nog nooit een tv-commercial.…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De commercial kondigt de vierde editie van de Donorweek aan. Wouter Duinisveld, de enige Nederlandse triatleet met een donorhart, speelt de hoofdrol in de korte actiefilm. Hij rent, fietst, springt en zwemt een omgekeerde triatlon door Amsterdam, om te finishen bij het EYE Filminstituut. Daar begint op 14 oktober de Donorweek met een evenement dat live wordt uitgezonden op YouTube, waarin 12 bekende Nederlanders zich een dag lang inzetten om zo veel mogelijk nieuwe orgaandonoren te werven.

related partner content for mobile comes here

Maas noemt het 'een uitdaging' om voor het eerst een commercial te regisseren: 'Een verhaal vertellen in een halve minuut is uiteraard anders dan in anderhalf uur.' Hij werkte met een deel van de crew waarmee hij in 1986 de eerste Flodderfilm produceerde. Met guerrilla filmtechnieken lukte het ze om tegen een beperkt budget de dertig seconden vol te pakken met drone shots door molenwieken en stuntmannen die over open bruggen en in het IJ springen.

De commercial gaat vandaag in première op televisie en in bioscopen door het hele land. PostNL heeft hiervoor brievenbussen beschikbaar gesteld zodat in enkele grote bioscopen in Nederland bezoekers meteen een formulier kunnen invullen en op de bus doen.

Credits:
Merk:
Opdrachtgever: Nienke Doeve (Ministerie van VWS), Frederike van Dorst (Dienst Publiek & Communicatie)
Bureau: KesselsKramer
Regie: Dick Maas
Productie: Dave Schram (Shooting Star), Anouk Dingelstad, Fleur Dusée (KesselsKramer)
Camera: Piotr Kukla
Post productie: Cinemeta
Creatie: Job van Dijk, Gijs van den Berg
Strategie: Camiel Bulder

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in