Overslaan en naar de inhoud gaan

#Deletefacebook, shoppen op Instagram en winst voor Twitter

Contentmarketing bureau Blauw Gras praat je bij in de #lekkersociaal!
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Delete, don’t cheat

Ja jongens, het is zo ver. We moeten massaal Facebook verwijderen, volgens de trending hashtag #deletefacebook in ieder geval. Op Twitter (ironisch dat dit de plek is waar hierover gesproken wordt, nadat het platform jarenlang in de schaduw heeft gestaan van Facebook. Zie ze lachen daar.) worden de gevolgen van privacyschending van 50 miljoen gebruikers pijnlijk duidelijk. Ook de beurskoers daalde flink, en naar verluid stapt ook het hoofd beveiliging op.

related partner content for mobile comes here

Facebook belooft beterschap, maar heeft op zijn minst een flinke deuk in het vertrouwen opgelopen. Should we stay or should we go?

Winssssst

Twitter is eindelijk winstgevend! Tsja, we moeten ergens kunnen spuien over Facebook/zonder Facebook, toch? Het duurde twaalf jaar, maar dan heb je ook wat. Wel opvallend is dat ook bij Twitter een hoofd systeembeveiling opstapt. Hij geeft als reden dat hij medeoprichter wordt van een beveiligingsstart-up, maar het is allemaal wel erg toevallig. #conspiracytheories, anyone?

#loveit

Ook Instagram is lekker bezig. Hoewel we persoonlijk vinden dat de allerhoogste prioriteit zou moeten zijn om gifjes weer terug te brengen, zijn ze druk bezig met andere dingen. Zo wordt as we speak de functie uitgerold waarmee je mensen kunt ‘regrammen’. In je Stories kun je bestaande posts van andere gebruikers als het ware quoten, en daarbij je eigen tekst zetten. Makkelijke manier om mensen belachelijk te maken lijkt ons, maar laten we van het positieve in de mens uitgaan en het erop houden dat de functie het makkelijker maakt om complimenten te geven. Yay!



Verder gaat Instagram het makkelijker maken om te shoppen. Een samenwerking met commercieel platform Shopify maakt dit mogelijk. Retailers kunnen vanaf nu geposte foto’s labelen en zo ‘shoppable’ maken. Daarnaast wordt het ook mogelijk om in afbeeldingen producten te taggen met een prijskaartje, waardoor gebruikers meteen de prijs van het product op Instagram zelf te zien krijgen.

Klinkt cool, maar zitten we er wel op te wachten dat we zelfs op Instagram continu aangespoord worden tot aankopen? Just kidding, we zijn tijdens het typen van dit artikel al flink aan het winkelen. Ha!

Verwijder je Facebook (of niet), ga lekker winkelen op Instagram en Twitter er op los! We zien elkaar volgende week weer.

Deze bijdrage is geschreven door Blauw Gras. Wij zijn een contentmarketing bureau met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in