Overslaan en naar de inhoud gaan

Database- of e-commercemarketeer heeft baan voor het uitzoeken

De vraag naar marketeers en communicatieadviseurs stijgt, maar er is vooral meer vraag naar naar specialisten. Bovenaan staat momenteel de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt Yacht-directeur Dick Koopman in Tijdschrift voor Marketing 4, dat op 8 april verschijnt.

related partner content for mobile comes here

Aanleiding voor het vraaggesprek was de eind februari van dit jaar dat de arbeidsmarkt voor marketeers stevig aantrekt als gevolg van de verbeterende economische vooruitzichten.

Ook de e-commercemarketeer is gewild. De vraag naar databasemarketeers groeit het hardst, daar werd vorig jaar 60 procent meer naar gezocht dan een jaar eerder. Ook de direct marketeer wordt steeds meer gevraagd, in die discipline is sprake van een verdubbeling in 2013 ten opzichte van 2012.

Directeur Rik de Boer van recruitmentbureau SchaalX stelt dat er haast geen marketingfunctie meer bestaat waarbij online géén rol speelt. De online marketeer bestaat eigenlijk ook niet meer, die benaming is alweer te breed. Binnen dat werkveld zijn de afgelopen jaren diverse specialismen ontstaan waarnaar nu vraag is, bij zowel de grote corporates als kleinere bedrijven. Die ontwikkeling zal zich voortzetten en zorgt ervoor dat iedereen zichzelf moet blijven ontwikkelen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in