Overslaan en naar de inhoud gaan

Waarom pr-bureau Imagro Bill Gates naar Ottersum haalde

Was pr-bureau Imagro geïnspireerd geraakt door de communicatiekracht van Obama in het Rijks? Adviseur Eric Lamers over waarom hij Bill…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na maanden van voorbereiding, stuurden we donderdagmiddag 27 maart een persbericht uit met de titel ‘Bill Gates bezoekt agrofoodsector Zuidoost-Nederland’. Het bericht meldt een bezoek van Bill Gates aan het Noord-Limburgse dorp Ottersum. Daar bezoekt hij Imagro, Limburg’s grootste communicatiebureau op het gebied van strategie en creatie in de niche van agro, food en buitengebied.

related partner content for mobile comes here

Ei zonder kip

Direct na het versturen van het persbericht komen de eerste verzoeken voor persaccreditaties binnen. Zoals verwacht spreekt het bezoek van Gates aan Nederland tot de verbeelding. De persoon is voldoende reden voor buzz, terwijl het feitelijk draait om de aanleiding van zijn bezoek. Er is een concept ontwikkeld voor een ei zonder kip. Als echte innovatie ergens manifest wordt dan is het wel in de agro en food business.

Eiwitinnovatie

De volgende dagen staat de telefoon roodgloeiend. Mails met accreditatieverzoeken blijven binnenstromen. Lokale en regionale media staan te popelen erbij te zijn. Dat het over echte eiwitinnovatie gaat interesseert niet. , de rijkste man ter wereld, komt!

Waarom Bill Gates?

Een journalist van een grote regionale krant belt met de vraag: waarom? Een goede vraag. Meer nog dan een dienstverlener voelen wij ons onderdeel van de sector. Daarmee is de innovatie in de sector ónze innovatie. Innovatie, zowel technisch als sociaal, die wij waar mogelijk omarmen en ondersteunen. Daar hebben we aandacht voor en dat vinden we belangrijk om over te communiceren. Vandaar dit event. Delen is het nieuwe geven. Bovendien inspireert het mensen in ons netwerk en ver daarbuiten.

Vakpers

Niet alleen de regionale media zijn geïnteresseerd in het bijwonen van een sessie met Gates. Ook de vakbladen uit de agro- en food-hoek hebben interesse. Opmerkelijk hoe met een aansprekend persbericht ons netwerk wordt vergroot en onze contacten met vakjournalisten worden aangehaald. Niet onbelangrijk in een niche die een wereld op zichzelf vormt. Innovatie is voor de vakpers wel degelijk interessant, maar ook binnen het ‘vak’ is Gates de grootste trigger.

Manifestatie ‘ondernemend creëren’

Dankzij Bill Gates krijgen we de kans de manifestatie ‘ondernemend creëren’ onder de aandacht te brengen. Op 15 mei organiseert de nieuwe Lectorraad Co-operatie en Co-Creatie van HAS Hogeschool Den Bosch een inspiratiesessie voor ondernemers, studenten en docenten uit de agro en food, die met de Google Glass aan de slag gaan. Ook dat is innovatie en Imagro is er in de persoon van directeur Roger Engelberts als lector co-creatie bij betrokken.

Sociale media

De aandacht voor het persbericht wordt steeds groter. Op sociale media verschijnen de eerste berichten die weer volop gedeeld worden. Bill Gates komt naar Nederland! Dan plopt nog een mail in de mailbox. Ook de communicatiewereld blijkt geïnteresseerd. Communicatie Online vraagt of we wellicht tijd en zin hebben om voor vakgenoten verslag te doen van het evenement in de vorm van een gastblog. Zouden ze zich op het moment dat ze de vraag stellen, beseffen dat de dag dat Bill Gates een bezoek brengt aan Imagro 1 april is?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in